آموزش آپدیت (بروزرسانی) قالب وردپرس

ضعیفمتوسطخوببسیار خوبعالی
( 3 رای , میانگین : 4,67 از 5)
بارگذاری...

قالب وردپرس یکی از مهمترین جنبه های وب سایت شماست که علاوه بر اینکه نحوه نمایش محتوای شما را کنترل می کند، بلکه سایت شما را مدرن تر حرفه ای تر به کاربران نمایش می دهد. قالب ها نه تنها بر طراحی سایت شما تأثیر می گذارند، بلکه بر سرعت، عملکرد، سئو و تجربه کاربری نیز تاثیرگذار هستند، از این رو مهم است که قالب وردپرس خود را به به صورت مداوم به روز نگه دارید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم نحوه آپدیت قالب وردپرسی و آموزش آپدیت دستی قالب وردپرس را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چرا قالب وردپرس خود را به روز کنید؟

یکی از مهم ترین اقداماتی که می تواند بر روی عملکرد، سرعت، امنیت و سازگاری قالب شما تاثیرگذار باشد، بروز نگه داشتن تمامی برنامه ها به خصوص قالب می باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که شما نیاز دارید حتماً قالب خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. از جمله این دلایل عبارت است از:

  • امنیت: یکی از بهترین راه‌ ها برای حفظ امنیت سایت وردپرس، به‌ روزرسانی نرم ‌افزارها، افزونه‌ها و قالب ها به محض در دسترس قرار گرفتن نسخه بروز می باشد. این به روز رسانی ها اغلب شامل جدیدترین وصله های امنیتی برای محافظت در برابر آسیب پذیری های شناخته شده و درهای پشتی هستند. اگر شما از آخرین نسخه بروزرسانی شده در سایت خود استفاده نکنید، سایت شما در برابر انواع تهدیدات امنیتی قرار می گیرد.
  • ارتقاء ویژگی ها: معمولاً زمانی که یک قالب بروزرسانی می شود، قابلیت ها و امکانات آن هم اضافه می شود. بنابراین اگر می خواهید قابلیت های جدید قالب خود را از دست ندهید، باید قالبتان را بروز کنید.
  • بهینه سازی عملکرد: به‌ روزرسانی‌ های قالب ممکن است حاوی جدیدترین وصله‌ های امنیتی و ویژگی‌ ها و همچنین ترفند هایی برای بهینه‌ سازی عملکرد باشد. به عنوان مثال، بسیاری از به‌ روزرسانی ‌های قالب بر سبک شدن سایت و درخواست‌ های HTTP یک قالب تمرکز دارند تا سایت سریع ‌تر بارگذاری شود.
  • سازگاری: شما همچنین می خواهید که قالب شما با آخرین نسخه وردپرس سازگار باشد. در حالت ایده‌آل، زمانی که نسخه جدیدی از یک نرم ‌افزار منتشر می ‌شود، توسعه دهندگان قالب های خود را با آخرین نسخه آزمایش می‌ کنند، تغییرات لازم را اعمال و به‌روزرسانی را منتشر می ‌کنند. بنابراین اگر می خواهید قالب شما با آخرین نسخه وردپرس و همچنین سایر برنامه های جدید دیگر سازگار باشد، باید قالبتان را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل آپدیت افزونه وردپرس 

آموزش آپدیت قالب وردپرس بدون از دست رفتن تنظیمات سفارشی

نحوه به روزرسانی پوسته وردپرس اصلاً کار سختی نیست و شما می توانید به سادگی و با استفاده از روش های مختلفی این فرایند را انجام دهید. به طور معمول می توان گفت؛ نحوه آپدیت قالب های وردپرسی به دو صورت امکان پذیر می باشد. اولین روش این است که به صورت دستی و از طریق پیشخوان مدیریت خود اینکار را انجام دهید و در روش دوم شما می توانید از طریق هاست اقدام به بروز کردن قالب خود نمائید. با ما همراه باشید تا شما را با آموزش بروزرسانی قالب وردپرس با استفاده از دو روش آشنا کنیم.

1- نحوه آپدیت قالب وردپرس به صورت دستی

اگر شما به تازگی قالب وردپرس خود را نصب کرده اید و سفارشی سازی های زیادی انجام نداده اید، می توانید اقدام به آپدیت قالب وردپرس بدون از دست رفتن تغییرات نمائید. برای انجام اینکار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “پیشخوان” روی گزینه “بروزرسانی ها” کلیک کنید.

نحوه آپدیت قالب وردپرس به صورت دستی

پس از اینکه وارد صفحه بروزرسانی های خود شدید، کافیست صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا وارد بخش “پوسته ها” شوید. حال در این بخش، اگر قالب شما به نسخه بالاتر بروز شده باشد، شما می توانید ان را مشاهده کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، قالب Twenty Twenty-Two به یک نسخه بالاتر ارتقاء داده شده است. بنابراین ما هم باید ان را بروز کنیم.

حال برای بروزرسانی قالب، کافیست تیک کنار قالب را بزنید و سپس روی دکمه “بروزرسانی پوسته ها” کلیک کنید تا قالب شما به آخرین نسخه بروز شود.

نحوه آپدیت قالب وردپرسی

همچنین اگر قالب شما بروز باشد با پیغام ” تم های شما همه به روز هستند ” روبه رو می شوید. در این صورت نیازی به بروزرسانی قالب ندارید.

همچنین یکی دیگر از روش های طریقه آپدیت قالب وردپرس ، استفاده از تنظیمات پیشخوان وردپرس می باشد. برای انجام اینکار، در ابتدا وارد پیشخوان مدیریتی خود شوید و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “پوسته ها” کلیک کنید. بعد از اینکه وارد صفحه “پوسته ها” خود شدید، اگر قالب شما نیاز به بروزرسانی داشته باشد یک پیغام با عنوان “نگارش تازه در دسترس است.هم اکنون بروزرسانی نمائید” به شما نشان داده می شود که برای آپدیت کردن کافیست روی آن کلیک کنید.

آموزش بروزرسانی قالب وردپرس

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین افزونه ویرایشگر متن برای وردپرس 

2- اموزش اپدیت پوسته وردپرس از طریق هاست

یکی دیگر از روش های اپدیت پوسته وردپرس، بروزرسانی از طریق هاست یا FTP می باشد. با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی آپدیت قالب وردپرسی از طریق هاست آشنا کنیم.

مرحله 1: از قالب خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

  • از طریق FileZilla وارد سایت خود شوید.
  • در سمت چپ صفحه، روی پوشه public_html کلیک کنید.
  • پوشه wp-content خود را باز کنید.
  • سپس وارد پوشه قالب های خود شوید.

اموزش اپدیت پوسته وردپرس از طریق هاست

  • حال در این پوشه، قالبی که در حال حاضر استفاده می کنید را پیدا نمائید.
  • سپس نام آن را تغییر دهید و عبارت “_old” را به انتهای نام فایل اضافه کنید.
  • پس از آن پوشه را به عنوان پشتیبان در رایانه خود دانلود کنید.

مرحله 2: آخرین نسخه قالب خود را دانلود کنید

در مرحله بعدی از آموزش آپدیت قالب در وردپرس ، شما باید آخرین نسخه قالب خود را دانلود کنید. پس از دانلود آن را از حالت فشرده خارج نمائید.

بیشتر بخوانید: آموزش تست کردن موبایل فرندلی بودن وردپرس 

مرحله 3: آپلود آخرین نسخه قالب در سایت

در گام بعدی، شما باید فایل آخرین نسخه قالبی که دانلود کرده اید را در سایت خود آپلود نمائید. برای انجام اینکار مراحل زیر را طی کنید:

  • از طریق FileZilla وارد سایت خود شوید
  • در سمت چپ صفحه، روی پوشه public_html کلیک کنید.
  • پوشه wp-content خود را باز کنید.
  • وارد پوشه قالب های خود شوید
  • سپس در این صفحه، فایل قالب جدید خود را آپلود نمائید.

آموزش آپدیت دستی قالب وردپرس

 مرحله 4: قالب به روز شده را در سایت خود فعال کنید

در آخرین مرحله از آموزش کامل به روزرسانی قالب وردپرس ، شما باید قالب به روز شده را در سایت خود فعال کنید. برای انجام اینکار، در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “پوسته ها” کلیک کنید. سپس در این صفحه؛ باید دو قالب را با تغییرات جزئی همنام مشاهده کنید: یکی با نام قالب اصلی و دیگری با نام قالب اصلی + old. حال شما باید قالب جدید خود را فعال کنید.

با کلیک بر روی بروزرسانی، ممکن است با یک پیغام مواجه شوید که در این صورت باید روی گزینه “ جایگزین فعلی با آپلود شده” کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از آپدیت (بروزرسانی) خودکار وردپرس، قالب و افزونه ها

سوالات متداول

به طور معمول می توان گفت؛ نحوه آپدیت قالب های وردپرسی به دو صورت امکان پذیر می باشد. اولین روش این است که به صورت دستی و از طریق پیشخوان مدیریت خود اینکار را انجام دهید و در روش دوم شما می توانید از طریق هاست اقدام به بروز کردن قالب خود نمائید

چگونه بروزرسانی خودکار قالب های وردپرسی را غیرفعال کنیم؟

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید به کمک آن از بروزشدن خودکار قالب های خود جلوگیری کنید، استفاده از افزونه Easy Updates Manager می باشد. این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که به شما این امکان را می دهد مدیریت کاملی روی نحوه بروزرسانی های سایت خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پکیج محصولات سئو و سرعت در وردپرس ( 18 افزونه مهم و کاربردی در زمینه سئو و بهینه سازی )

چگونه وردپرس خود را بروزرسانی کنیم؟ آموزش آپدیت وردپرس بصورت دستی و خودکار

آموزش آپدیت PHP وردپرس | بروزرسانی نسخه پی اچ پی در وردپرس

بهترین افزونه های نمایش آخرین مطالب و اخبار در وردپرس

جمع بندی: نحوه آپدیت قالب وردپرسی

اگر شما صاحب یک وب سایت وردپرسی هستید، یکی از مهم ترین اقداماتی که باید به آن توجه داشته باشید، آپدیت قالب می باشد. با آپدیت قالب وردپرس، نسخه جدید آنها جایگذین نسخه های قدیمی می شود که همین موضوع علاوه بر آنکه روی عملکرد وب سایت شما تاثیر مثبتی ایجاد می کند، بلکه امنیت سایت شما را هم افزایش می دهد. علاوه بر آن هر بار که شما قالب خود را به آخرین نسخه بروزرسانی می کنید، بر امکانات و ویژگی های آنها افزوده می شود. به دلیل اهمیت این موضوع؛ ما در این مطلب نحوه به روزرسانی پوسته وردپرس و آموزش آپدیت دستی قالب وردپرس را در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: blog.hubspot

درباره نویسنده



میلاد انوش
( عضو از 3 سال قبل )
  • 897 نوشته
  • 0 دیدگاه
  • 1 محصول
  • 0 دوره آموزشی

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه

چند نکته قبل از ارسال دیدگاه :
  • تمامی دیدگاه ها قبل از انتشار عمومی توسط کارشناسان سایت بررسی خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند تایید نخواهند شد.
  • آدرس سایت ، مشخصات مدیریت و... در متن دیدگاه حذف خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که به زبان انگلیسی باشند تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه هایی که حاوی توهین ، تهدید یا... باشند تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



امکانات و قابلیت های وردپرس 6.0

1128
0
وردپرس 6.0 در 24 می 2022 منتشر شد. این نسخه از وردپرس همراه با ویژگی ها و بهبودهای جدیدی ارائه شده است. در ادامه مطلب شما را با ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش رفع خطای Failed to Open Stream در وردپرس

2191
0
آیا در سایت وردپرسی خود با خطای Failed to Open Stream مواجه می شوید؟ این یکی از خطاهای رایج وردپرس است که ممکن است برای هرکسی رخ دهد. ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

بهترین افزونه های آمارگیر وردپرس | 11 افزونه برتر آمار بازدید و آنالیز ترافیک سایت

4260
0
آنالیز ترافیک سایت در وردپرس یکی از مهم ترین استراتژی هایی است که می تواند به بهبود سئوی سایت شما کمک کند. آیا می دانید روزانه، هفتگی یا ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش استفاده از شورت کد در ابزارک های سایدبار وردپرس

1235
0
تمایلی به دانستن چگونگی استفاده از شورت کد در ابزارک های سایدبار وردپرس دارید؟ شورت کدها به شما اجازه می دهند تا ویژگی های بیشتری را به محتوای ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

تفاوت افزونه رایگان و پولی وردپرس

282
0
اگر به دنبال بهبود عملکرد وب سایت وردپرس خود هستید، افزونه ها یک راه عالی برای انجام این کار هستند. با وجود هزاران گزینه در دسترس، انتخاب گزینه ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

14 تا از بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت

2515
0
یکی از مهم ترین قسمت های هر نوع وب سایتی، سرعت آن می باشد. به مرور و با گذشت زمان شما محتویات و افزونه های مختلفی را روی ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

اضافه کردن رنگ های دلخواه به ویرایشگر TinyMCE در وردپرس

2613
0
TinyMCE یکی از ویرایشگر های حرفه ای در وردپرس است که توسط میلیون ها کاربر از مخزن وردپرس دانلود شده است و در کنار آن وجود بیش از ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

فرم ساز پیشرفته FormBuilder در وردپرس | نوین وردپرس

1780
2
سلام دوستان امروز میخواهیم شما رو با یک افزونه قدرتمند و حرفه ای به FormBuilderرو معرفی کنیم که به سایت وردپرسی شما قابلیت ساخت فرم های متنوع را میدهد. ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

دسته بندی مطالب

محصولات حرفه ای

جستجو کنید…

همکار ما شوید

اگر دوست دارید در زمینه آموزش ، افزونه ، قالب وردپرس و ووکامرس ، آموزش سئو و… مقالات آموزشی خود را در نوین وردپرس منتشر کنید میتوانید به عنوان نویسنده در نوین وردپرس فعالیت کنید.

  • تولید کننده فیلم آموزشی کار با محصولات
  • نویسندگی و ارسال مطالب آموزشی
  • تولید کننده دورهای آموزشی برنامه نویسی
  • فارسی سازی و ترجمه انواع قالب
  • و هر آنچه که توانایی دارید...
  • فهرست مطالب