آموزش تغییر نام کاربری در وردپرس

ضعیفمتوسطخوببسیار خوبعالی
( 3 رای , میانگین : 4,67 از 5)
بارگذاری...

چگونه نام کاربری در وردپرس را تغییر دهیم ؟ نحوه تغییر شناسه کاربری در وردپرس چگونه انجام می شود؟ اینها سوالاتی است که به احتمال خیلی زیاد به آن فکرد کرده اید. به طور کلی می توان گفت، یکی از مهم ترین اقدامتی که پس از راه اندازی سایت باید انجام دهید، تغییر نام کاربری و رمز عبور می باشد. شما باید حتماً برای افزایش امنیت سایت خود از یک نام کاربری و رمزعبور قدرتمند استفاده کنید تا کسی نتواند به سادگی آن را حدس بزند. اگر شما از یوزرنیم و پسورد ساده استفاده کنید، هکرها ممکن است به سایت شما نفوذ پیدا کرده و آسیب های جبران ناپذیری را به شما وارد کنند. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم آموزش تغییر شناسه وردپرس و آموزش نحوه تغییر نام کاربری وردپرس را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه ویرایش شناسه کاربری در وردپرس

نحوه تغییر نام کاربری در وردپرس کار چندان سختی نیست و شما می توانید به سادگی و با استفاده از روش های مختلفی اینکار را انجام دهید. بهترین و ساده ترین روش هایی که می توانید به کمک آن نام کاربری و پسورد وردپرس خود را تغییر دهید، استفاده از تنظیمات پیشخوان مدیریت و همچنین افزونه می باشد. در ادامه شما را با آموزش ویرایش شناسه کاربری در وردپرس آشنا می کنیم. همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش سوئیچ کردن بین حساب های کاربری در وردپرس

1- آموزش تغییر شناسه وردپرس به صورت دستی

از آنجایی که وردپرس راه ساده ای را برای تغییر نام کاربری مدیریت ارائه نمی دهد، باید از روش های مختلف برای انجام این کار استفااده کنید. به طور خلاصه، اگر شما می خواهید از طریق پیشخوان وردپرس اقدام به تغییر شناسه کاربری وردپرس خود کنید، ابتدا باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و سپس تمام محتویات موجود در حساب قدیمی خود را به حساب جدید انتقال دهید و در نهایت حساب کاربری قدیمی خود را حذف کنید.

برای انجام این کار، ابتدا از بخش “کاربران” روی گزینه “افزودن” کلیک کنید. سپس وارد صفحه ای همانند تصویر زیر می شوید که می توانید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. برای انجام اینکار کافیست اطلاعات خواسته شده را به همراه یک رمز عبور قدرتمند وارد کنید. فقط فراموش نکنید که حتماً از یک رمز عبور قدرتمند استفاده کنید و آن را یادداست کنید تا فراموشتان نشود. برای ایجاد رمز عبور قوی، بهترین روش اسن است که روی گزینه “ساختن رمز” کلیک کنید. در این صورت خود وردپرس یک رمز عبور قدرتمند برای شما ایجاد می کند.

آموزش تغییر شناسه وردپرس به صورت دستی

پس از آن باید اطلاعات را ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های امنیتی در وردپرس

در مرحله بعدی باید از حساب کاربری خود خارج شوید و سپس مجدداً و از طریق اطلاعات جدید وارد حساب خود شوید. یعنی همان نام کاربری و پسوردی که در مرحله قبل ایجاد کردید.

آموزش تغییر شناسه وردپرس

در مرحله بعدی از طریقه تغییر نام کاربری در وردپرس ، شما باید نام کاربری قبلی خود را حذف کنید. برای انجام اینکار، بعد از اینکه وارد پیشخوان خود شدید، از بخش “کاربران” روی گززینه “همه کاربران” کلیک کنید. سپس نشانگر موس خود را روی نام کاربری قبلی خود ببرید و در نهایت روی “حذف” کلیک نمائید.

آموزش نحوه تغییر نام کاربری وردپرس

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه تغییر و بازیابی رمز عبور (پسورد) ورود به پنل مدیریت وردپرس

پس از آن بایک صفحه مواجه می شوید که از شما سوال می پرسد که مطالب این کاربر باید چه شوند؟ حال شما باید تیک گزینه ”اختصاص همه مطالب به” را بزنید و سپس از منوی کشویی، نام کاربری جدید خود را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه “پاک کردن” کلیک کنید.

نحوه ویرایش شناسه کاربری در وردپرس

بیشتر بخوانید: آموزش تست کردن موبایل فرندلی بودن وردپرس 

2- آموزش تغییر یوزرنیم وردپرس با استفاده از افزونه

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به کمک آن نام کاربری و رمزعبور سایت خود را تغییر دهید، استفاده از یک افزونه وردپرس می باشد. افزونه های مختلفی در این خصوص ارائه شده که ما قصد داریم افزونه Easy Username Updater را در این مطلب به شما معرفی کنیم. این پلاگین به صورت رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و شما می توانید آن را به سادگی در سایت خود نصب و فعال کنید. این افزونه تغییر نام کاربری به شما این امکان را می دهد حساب قدیمی خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس به روز کنید.

در اولین قدم باید این افزونه را در سایت خود نصب و فعال کنید. اگر با طریقه نصب افزونه آشنایی ندارید می توانید آموزش نصب افزونه وردپرس را مشاهده کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه وردپرس، یک منوی جدید با عنوان Easy Username Updater در بخش “کاربران” شما ظاهر می شود. کافیست روی آن کلیک کنید. سپس لیستی از کاربران به همراه آدرس ایمیل، نقش ها و شناسه کاربری آنها را مشاهده خواهید کرد.

آموزش تغییر یوزرنیم وردپرس با استفاده از افزونه

بیشتر بخوانید: تغییر رمز مدیریت وردپرس در لوکال هاست

این افزونه حداکثر 25 کاربر را برای هر صفحه به شما نشان می دهد و این امکان را برای شما فراهم می کند تا یک نام کاربری خاص را برای ناوبری راحت تر جستجو نمائید. برای تغییر نام کاربری خود بر روی دکمه به روز رسانی کلیک کنید. در این مثال، نام کاربری اکانت تست را تغییر می دهیم.

نحوه تغییر نام کاربری در وردپرس

پس از آن یک صفحه جدید به شما نشان داده می شود که می توانید آن را تغییر دهید. تنها کافیست  نام کاربری مورد نظر خود را در قسمت نام کاربری جدید وارد کنید. به عنوان مثال، ما قصد داریم از نام کاربری خود را “guest account ” در نظر بگیریم.

آموزش ویرایش شناسه کاربری در وردپرس

در نهایت روی دکمه “بروزرسانی کاربر” کلیک کنید تا تغییرات شما اعمال سود.

بیشتر بخوانید: چگونه در وردپرس فهرست بسازیم؟ 

3- آموزش نحوه تغییر نام کاربری وردپرس از طریق هاست

اگر با استفاده از روش های قبلی نتوانستید نام کاربری و رمزعبور خود را تغییر دهید، می توانید اینکار را از طریق هاست انجام دهید.

نکته: قبل از انجام هرگونه اقدامی، حتماً یک نسخه پشتیبان از تمامی اطلاعات وب سایت خود تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید سایتتان را به حالت اولیه بازگردانید.

در اولین قدم وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس از بخش “دیتابیس” روی گزینه ” phpMyAdmin” کلیک کنید.

آموزش نحوه تغییر نام کاربری وردپرس از طریق هاست

سپس از سمت چپ صفحه روی گزینه wp_users و یا هر نام سفارشی شده‌ دیگری مانند wpz_users کلیک کنید.

چطور نام کاربری را در وردپرس تغییر دهیم

پس از اینکه روی دکمه ویرایش کردید، با صفحه ای همانند تصویر زیر مواجه می شوید. حال شما باید در بخش ” user_login” و در سمت راست، نام کاربری خود را تغییر دهید و به پایین صفحه اسکرول کنید و تغییرات خود را ذخیره نمائید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت حساب کاربری با المنتور | نحوه طراحی صفحه ثبت نام با المنتور پرو

آموزش تصویری تغییر شناسه کاربری در وردپرس

در این صفحه می توانید در صورت تمایل رمز عبور خود را از user_pass تغییر دهید. حال باید از منوی کشویی گزینه MD5 را انتخاب کنید. سپس در سمت راست رمز عبور فعلی را مشاهده می کنید. حال در این کادر باید رمز عبور جدید خود را وارد کنید. در نهایت تغییرات را ذخیره نمائید.

نحوه تغییر شناسه کاربری در وردپرس

بیشتر بخوانید: وقتی از ناحیه مدیریت وردپرس قفل شده اید چه کاری باید انجام دهید

سوالات متداول

آیا برای تغییر نام کاربری وردپرس نیاز به افزونه است؟

برای تغییر نام کاربری وردپرس، می توانید از روش های مختلفی مانند: پنل مدیریت، افزونه و هاست استفاده کنید.

راحت ترین روش تغییر شناسه کاربری در وردپرس چه روشی است؟

بی تردید یکی از بهترین و ساده ترین روش های تغییر شناسه کاربری در وردپرس، استفاده از پیشخوان وردپرس می باشد. شما می توانید اینکار را با مراجعه به بخش کاربران انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 4 روش برای حفاظت از رمز عبور پیشخوان وردپرس

5 روش برای رفع خطای 401 در وردپرس و ارور 401 unauthorized

آموزش ثبت دامنه ir + آموزش ساخت شناسه ایرنیک

بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است؟

جمع بندی: آموزش تصویری تغییر شناسه کاربری در وردپرس

چطور نام کاربری را در وردپرس تغییر دهیم ؟ تغییر یوزرنیم وردپرس ؟ نام کاربری و رمزعبور یکی از مهم ترین بخش های امنیتی هرنوع وب سایتی می باشد که باید توجه ویژه ای روی آن داشته باشید. اگر شما می خواهید امنیت سایت خود را افزایش دهید، بهتر است از نام کاربری و یک رمز عبور فدرتمند استفاده کنید. ما در این مطلب آموزش نحوه تغییر نام کاربری وردپرس را با استفاده از 3 روش مختلف در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: webstick

درباره نویسنده



میلاد انوش
( عضو از 3 سال قبل )
  • 900 نوشته
  • 0 دیدگاه
  • 1 محصول
  • 0 دوره آموزشی

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه

چند نکته قبل از ارسال دیدگاه :
  • تمامی دیدگاه ها قبل از انتشار عمومی توسط کارشناسان سایت بررسی خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند تایید نخواهند شد.
  • آدرس سایت ، مشخصات مدیریت و... در متن دیدگاه حذف خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که به زبان انگلیسی باشند تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه هایی که حاوی توهین ، تهدید یا... باشند تایید نخواهند شد.

مطالب مرتبط



نحوه بازگردانی وردپرس از نسخه پشتیبان به وسیله Cpanel

977
0
مهم نیست که از چه نسخه وردپرس، میزبانی یا افزونه امنیتی شما استفاده می کنید و این ممکن است اتفاق بیفتد که هر لحظه اطلاعات خاص وب سایت ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

لید (Lead) یا سرنخ چیست؟ راه های ایجاد لید با کیفیت چیست؟

412
0
هر سایتی با هدف موفقیت و فروش بیشتر کار خود را شروع می کند. شما برای اینکه بتوانید کسب و کار آنلاین خود را گسترش دهید، باید بتوانید ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

نحوه گرفتن خروجی از اطلاعات دیتابیس ( php myadmin )

4627
0
یکی از مهم ترین بخش های هر نوع وب سایتی که تمام اطلاعات وب سایت در آن ذخیره می شود، دیتابیس می باشد. به عبارتی، بدون دیتابیس یا ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

بهترین افزونه های تماس با ما وردپرس | 9 پلاگین ارتباط با ما پیشرفته

2998
0
افزونه های ارتباط با ما وردپرس، یکی از بهترین شیوه های جمع آوری اطلاعات کاربران از جمله: موبایل، ایمیل، نام و... می باشد. ایجاد فرم تماس برای هر ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش نحوه قراردادن پست خصوصی دروردپرس

285
0
یکی از قابلیت های جذاب سیستم مدیریت محتوای وردپرس، امکان منتشر کردن پست های خصوصی می باشد. زمانی که شما یک پست خصوصی منتشر می کنید، آن پست ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

نیچ مارکتینگ چیست؟ نکات، مزایا و بهترین ابزارهای بازاریابی Niche

1005
0
با بازاریابی نیچ مارکتینگ ، کسب و کارها محصولات و خدمات خود را برای کسب و کارهای کوچک، خاص و کاملاً مشخص تبلیغ می کنند. بسیاری از سازمان‌ ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

چگونه در وردپرس افزونه اضافه کنیم؟ راه های نصب پلاگین در وردپرس

4165
0
بعد از خرید دامنه و هاست و راه اندازی وردپرس، نوبت به نصب افزونه می رسد. افزونه ها به شما این امکان را می دهند تا قابلیت های ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

خطای dns probe finished bad config چیست؟ | نحوه رفع ارور DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

7816
0
خطای dns probe finished bad config یکی از انواع خطاهای رایج وردپرس می باشد که مانع دسترسی شما به وب سایت می شود. این خطا ممکن است از ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

دسته بندی مطالب

محصولات حرفه ای

جستجو کنید…

همکار ما شوید

اگر دوست دارید در زمینه آموزش ، افزونه ، قالب وردپرس و ووکامرس ، آموزش سئو و… مقالات آموزشی خود را در نوین وردپرس منتشر کنید میتوانید به عنوان نویسنده در نوین وردپرس فعالیت کنید.

  • تولید کننده فیلم آموزشی کار با محصولات
  • نویسندگی و ارسال مطالب آموزشی
  • تولید کننده دورهای آموزشی برنامه نویسی
  • فارسی سازی و ترجمه انواع قالب
  • و هر آنچه که توانایی دارید...
  • فهرست مطالب