چگونه در وردپرس فهرست بسازیم؟

ضعیفمتوسطخوببسیار خوبعالی
( 2 رای , میانگین : 4,50 از 5)
بارگذاری...

فهرست یکی از مهم ترین بخش های هرنوع وب سایتی می باشد که به کاربر کمک می کند تا خیلی سریع به بخش های مختلف سایت دسترسی داشته باشد. همچنین فهرست ها به شما کمک می کنند تا برای مطالب و محصولات خود دسته بندی های مختلفی قرار دهید تا کاربران بتوانند خیلی سریع به آنچه که می خواهند برسند. وردپرس به صورت پی فرض این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به سادگی انواع منوها را در سایت خود ایجاد کنید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت فهرست در وردپرس و همچنین آموزش ساخت منو در وردپرس آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از فهرست یا منو در سایت چیست؟

اکثر وب سایت هایی که شما مشاهده می کنید، در بالای صفحه دارای بخشی به نام فهرست هستند تا کاربران بتوانند خیلی ساده به موضوعات مورد نظر خود دست پیدا نمایند. در واقع؛ شما می توانید انواع منو و زیرمنوهای مختلفی ایجاد کرده و آنها را در سایت نمایش دهید تا بازدیدکننده بتواند به صفحات مختلف وب سایت شما دسترسی داشته باشد. شما می توانید در منوهای خود از نوشته ها، محصولات، برگه ها و لینک های سفارشی استفاده کنید و آنها را در فهرست خود قرار دهید. به عنوان مثال: وقتی شما وارد وب سایت نوین وردپرس می شوید، در بالای صفحه فهرست ها را مشاهده می کنید که به شما کمک می کند تا به صفحات مختلف سایت دسترسی داشته باشید:

نحوه ساخت فهرست در وردپرس

نحوه ایجاد فهرست در وردپرس

  1. آموزش ایجاد فهرست در وردپرس
  2. تنظیمات منو در وردپرس
  3. نحوه ساخت منوی کشویی در وردپرس
  4. نحوه افزودن لینک دلخواه به منو
  5. مدیریت جایگاه در منوی وردپرس

در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این موارد در اختیار شما قرار می دهیم. امیدوارم تا انتهای این آموزش مارو همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: لیست توابع مهم وردپرس

1- آموزش ایجاد فهرست در وردپرس | نحوه ساخت فهرست در وردپرس

نحوه ساختن فهرست در وردپرس کار چندان سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید به سادگی برای سایت خود یک فهرست مطالب جذاب ایجاد کنید. برای ساختن منو در وردپرس ، در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “فهرست ها” کلیک کنید. سپس با صفحه ای همانند تصویر زیر مواجه می شوید که می توانید برای خود انواع منوها را ایجاد کنید.

آموزش ساخت منو در وردپرس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در سمت راست صفحه گزینه های فهرست وجود دارد که شما می توانید از آنها برای منوی خود استفاده کنید. برای اینکه بتوانید یک فهرست جدید ایجاد کنید، کافیست روی لینک “ یک فهرست جدید ایجاد نمایید” کلیک کنید.

آموزش ایجاد فهرست در وردپرس

پس از آن شما با یک صفحه همانند تصویر زیر مواجه می شوید که در ابتدا باید یک نام برای منوی خود وارد کنید. به عنوان مثال: ما قصد داریم نام منوی جدیدمان را “تست” قرار دهیم. سپس باید مکان نمایش را به دلخواه خود مشخص کنید. در نهایت روی دکمه “ایجاد فهرست” کلیک کنید.

نحوه ساختن فهرست در وردپرس

بیشتر بخوانید: دلایل عدم نمایش فهرست در وردپرس | چرا منو در سایت وردپرسی نمایش داده نمی شود؟

در مرحله بعدی از آموزش ساخت فهرست در وردپرس ، حال در سمت راست صفحه، فهرست های مختلفی در دسترس شماست که می توانید زیر مجموعه آنها را به منوی سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال: ما قصد داریم برگه هایی مانند: سبد خرید، پرداخت، تیکت و پشتیبانی و فروشگاه را به منوی سایت اضافه کنیم، برای انجام اینکار کافیست روی بخش “ّبرگه ها” کلیک کنیم و سپس تیک این گزینه ها را بزنیم و در نهایت روی دکمه “افزودن به فهرست” کلیک کنیم تا آنها به فهرست جدید ما اضافه شوند. پس از کلیک روی دکمه “افزودن به فهرست” تمامی گزینه ها در سمت چپ صفحه ظاهر می شوند.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

نکته: ممکن است شما بخواهید از گزینه های دیگر مانند: محصولات، برچسب ها، دسته بندی محصولات و… در فهرست خود استفاده کنید. اگر این مواردی که ذکر شد در بین گزینه های سمت راست صفحه وجود نداشت، کافیست از بالای صفحه روی منوی کشویی “تنظیمات صفحه” کلیک نمائید. سپس تیک گزینه ای که قصد دارید در میان گزینه های فهرست شما باشد را بزنید. به عنوان مثال ما قصد داریم دسته بندی های محصول در بخش “گزینه های فهرست” قرار بگیرد تا بتوانیم آن را به فهرست های خود اضافه کنیم. برای اینکار مطابق با تصویر زیر پیش می رویم.

نحوه ایجاد فهرست در وردپرس

در نهایت برای نمایش فهرست ها در سایت کافیست روی دکمه “ذخیره فهرست” کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب وردپرس روی گوشی 

2- تنظیمات منو در وردپرس | آموزش ساخت منو در وردپرس

بعد از اینکه گزینه های مختلفی را از بخش “گزینه های فهرست” به منوی خود اضافه کردید، وردپرس این امکان را به شما می دهد تا تنظیمات مختلفی روی آنها اعمال کنید. برای انجام اینکار وارد صفحه فهرست خود شوید و سپس روی آیکون مثلث کوچک که در کنار نام فهرست وجود دارد، کلیک کنید.

سپس یک منوی کشویی همانند تصویر زیر برای شما ظاهر می شود که در آن می توانید تنظیمات مختلفی را اعمال کنید. به عنوان مثال می توانید نام فهرست را تغییر دهید، می توانید مشخص کنید که وقتی کاربر روی آن کلیک کند، صفحه در پنجره جدید برای آن باز شود، همچنین می توانید استایل منوی خود را نیز سفارشی کنید. البته تنظیمات این بخش بیشتر به قالبی که استفاده می کنید، بستگی دارد. برخی از قالب ها دارای تنظیمات بیشتری هستند که به شما کمک می کند تا فهرست خود را بیشتر شخصی سازی کنید.

اموزش ساخت فهرست در وردپرس

بیشتر بخوانید: آموزش دسته بندی محصولات در فروشگاه وردپرس ووکامرس

3- نحوه ساخت منوی کشویی در وردپرس | آموزش ایجاد فهرست در وردپرس

مهم ترین بخش در هنگام ایجاد فهرست، ساخت منوی کشویی می باشد. در واقع؛ این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا یک گزینه را به عنوان “والد” انتخاب کنید و سپس گزینه های مختلفی را به “زیر مجموعه” آن اضافه کنید. به عنوان مثال: ما در این مرحله قصد داریم گزینه “فروشگاه” را به عنوان والد و سایر گزینه ها را به عنوان زیر مجموعه فروشگاه قرار دهیم.

ساخت فهرست مطالب در وردپرس

برای اینکه بتوانید گزینه ها را به عنوان زیر مجموعه فروشگاه قرار دهید، کافیست نشانگر موس را روی گزینه مورد نظر خود قرار دهید و سپس آن را به سمت چپ بکشید و رها کنید. به همین سادگی شما می توانید انواع فهرست ها را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: چطور قالب وردپرس را فارسی کنیم؟ 

4- نحوه افزودن لینک دلخواه به منو | روش ساخت فهرست در وردپرس

در یک روش دیگر از اموزش ساخت فهرست در وردپرس ، شما می توانید یک لینک دلخواه را به منوی سایت خود اضافه کنید. برای انجام اینکار وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “فهرست ها” کلیک کنید. سپس از میان گزینه های فهرست که در سمت راست صفحه وجود دارد، روی منوی “پیوندهای دلخواه” کلیک کنید. پس از آن می توانید یک “آدرس اینترنتی” و “نام منو” را وارد کنید. پس از وارد کردن آنها، روی دکمه “افزودن به فهرست” کلیک کنید تا لینک دلخواه شما به منوی سایت اضافه شود.

آموزش ایجاد منو در وردپرس

بیشتر بخوانید: افزونه WP Mega Menu Pro | پلاگین حرفه ای برای ساخت مگامنو در وردپرس

5- ویرایش مدیریت جایگاه در منوی وردپرس | نحوه ساخت فهرست در وردپرس

در آموزش بعدی از ساخت فهرست مطالب در وردپرس ، وردپرس همچنین به شما این امکان را می دهد تا موقعیت و جایگاه منوی سایت خود را مشخص کنید. برای اینکار در صفحه “فهرست ها” روی دکمه “مدیریت جایگاه” کلیک کنید و سپس در بخش های جایگاه، یک فهرست به دلخواه انتخاب کنید.

روش ساخت فهرست در وردپرس

بیشتر بخوانید: بهترین قالب های وردپرس با موضوع نشریات و مجلات

سوالات متداول

وجود فهرست در سایت چه اهمیتی دارد؟

بخش فهرست وردپرس، برای افزودن انواع منو در سایت کاربرد دارد. شما می توانید به کمک بخش فهرست ها در سایت وردپرسی خود بدون نیاز به دانش کدنویسی انواع فهرست ها را ایجاد و در سایت خود نمایش دهید. می توان گفت فهرست ها یکی از بااهمیت ترین بخش های هرنوع وب سایتی محسوب می شوند که باعث می شود کاربر بتواند به صفحات مختلف سایت شما وارد شود و در سایت شما حرکت کند. بدون فهرست مطالب قطعاً نمی توانید رضایت و میزان ماندگاری کاربران را در سایت خود بالا ببرید.

معرفی انواع فهرست در وردپرس؟

بسته به قالبی که استفاده می کنید می توانید انواع فهرست را برای بخش های مختلف سایت ایجاد کنید. به عنوان مثال: شما می توانید از فهرست ها برای سربرگ، پاورقی و سایر بخش های سایت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: افزونه های منو و فهرست

آموزش ایجاد منوی سفارشی در وردپرس

جمع بندی: آموزش ایجاد منو در وردپرس

وردپرس به شما این امکان را می دهد تا هرتعداد فهرست که می خواهید برای سایت خود ایجاد کنید و برای هر فهرست انواع منوها را در نظر بگیرید. فهرست ها علاوه بر آنکه باعث زیباتر شدن وب سایت شما می شوند، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا خیلی سریع به موضوعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. ما در این مطلب نحوه ساخت فهرست در وردپرس و آموزش ساخت منو در وردپرس را به شما توضیح دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

درباره نویسنده



میلاد انوش
( عضو از 3 سال قبل )
  • 900 نوشته
  • 0 دیدگاه
  • 1 محصول
  • 0 دوره آموزشی

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه

چند نکته قبل از ارسال دیدگاه :
  • تمامی دیدگاه ها قبل از انتشار عمومی توسط کارشناسان سایت بررسی خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند تایید نخواهند شد.
  • آدرس سایت ، مشخصات مدیریت و... در متن دیدگاه حذف خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که به زبان انگلیسی باشند تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه هایی که حاوی توهین ، تهدید یا... باشند تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



لیست توابع مهم وردپرس

1122
0
وردپرس بی تردید یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوای سایت ساز جهان است که به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به دانش کدنویسی ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

معرفی بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس و آموزش تنظیمات آن + محاسبه هزینه حمل کالا

4645
0
اگر قصد دارید در فروشگاه خود انواع کالاهای فیزیکی را به فروش برسانید، قطعاً بخش حمل و نقل یکی از مهم ترین بخش های فروشگاه شما محسوب می ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

نحوه حذف نام نویسنده از نوشته ها و برگه های وردپرس

7961
0
آیا میخواهید نام نویسنده را از پستهای وردپرس خود حذف کنید؟ به طور پیش فرض، وردپرس گزینه ای برای انتشار مقالات بدون نام نویسنده ندارد. در این آموزش، ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

نمایش نویسندگان مطالب در وردپرس با افزونه Co-Authors Plus

2138
0
آیا قصد دارید نویسندگان مطالب سایت خود را نمایش دهید؟ اگر شما صاحب یک وب سایت با نویسنده های مختلفی هستید، ممکن است بخواهید تا نامهرنویسنده را در ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

چگونه به صورت خودکار تصاویر ویژه را لینک دار کنیم؟

2219
0
سلام و خسته نباشید خدمت کاربران عزیز در این بخش می خواهیم لینک دار کردن تصاویر ویژه را برای شما آموزش دهیم اکثر قالب های وردپرس به صورت پیش ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش تبدیل ریال به تومان در افزونه EDD

3425
0
سلام عزیزان امروز در خدمت شما خواهیم بود با یک آموزش مفید و ضروری دیگر برای آن دسته از دوستان که از افزونه easy digital downloads یا EDD استفاده ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش راه اندازی سایت مشابه دیوار

1509
0
با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از نیازهای اساسی مردم بر اساس دیجیتال رفع می گردد. یکی از مهم ترین این نیازها، خرید و فروش کالا می باشد. از دهه ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

ثبت نام در وردپرس با جیمیل | چگونه در وردپرس با حساب گوگل ثبت نام کنیم؟

1160
0
آیا قصد ثبت نام در وردپرس با جیمیل خود را دارید؟ به طورکلی؛ اجازه دادن به کاربران برای اینکه بتوانند با استفاده از حساب جیمیل خود وارد وارد ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

دسته بندی مطالب

محصولات حرفه ای

جستجو کنید…

همکار ما شوید

اگر دوست دارید در زمینه آموزش ، افزونه ، قالب وردپرس و ووکامرس ، آموزش سئو و… مقالات آموزشی خود را در نوین وردپرس منتشر کنید میتوانید به عنوان نویسنده در نوین وردپرس فعالیت کنید.

  • تولید کننده فیلم آموزشی کار با محصولات
  • نویسندگی و ارسال مطالب آموزشی
  • تولید کننده دورهای آموزشی برنامه نویسی
  • فارسی سازی و ترجمه انواع قالب
  • و هر آنچه که توانایی دارید...
  • فهرست مطالب