آموزش کامل و جامع شروع کار با وردپرس فارسی

ضعیفمتوسطخوببسیار خوبعالی
( 3 رای , میانگین : 4,67 از 5)
بارگذاری...

اگر قصد دارید یک سایت حرفه ای طراحی کنید، قطعاً وردپرس می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. با وردپرس شما می توانید هرنوع وب سایتی را بدون نیاز به دانش کدنویسی و تنها در چند مرحله راه اندازی کنید. در واقع؛ هرکسی با هر میزان توانایی که دارد می تواند انواع وب سایت ها را به کمک وردپرس طراحی کند. وردپرس را می توان یک ابزار سایت ساز بر اساس زبان های برنامه نویسی PHP و MySQL نام برد که هم اکنون میلیون ها کاربر از وردپرس برای راه اندازی وب سایت استفاده می کنند. همچنین وردپرس دارای یک نسخه فارسی سازی شده هم می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید مدیریت کاملی روی پیشخوان خود داشته باشید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش کار با وردپرس فارسی و آموزش رایگان کار با وردپرس فارسی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش کار با وردپرس فارسی

وردپرس فارسی چیست؟

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که به کمک آن می توانید هرنوع وب سایتی را طراحی کنید. در واقع می توان گفت وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که بر اساس زبان های برنامه نویسی PHP و MySQL توسعه و طراحی داده شده است به گونه ای که هرکسی می تواند تغییراتی را در آن ایجاد کند. وردپرس اکنون یکی از محبوب ترین cms های دنیا برای طراحی سایت محسوب می شود. با توجه به رایگان است و متن باز بودن وردپرس، هرکسی می تواند متناسب با میل خود آن را بهبود و ویرایش کند. همچنین وردپرس دارای هزاران پلاگین رایگان، تم، ویجت ها و ابزارهای دیگر می باشد. تمامی این ویژگی ها باعث می شود تا شما بتوانید هرنوع وب سایتی مانند: سایت شخصی، وبلاگ، فروشگاهی، شرکتی، نمونه کار و…  را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تبدیل وردپرس انگلیسی به فارسی؛ نحوه فارسی کردن وردپرس

چرا وردپرس اینقدر محبوب است؟

پس از پی بردن به تعداد زیادی از کاربران وردپرس، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چرا اینقدر محبوب است؟ بیایید دلایل موفقیت وردپرس را بررسی کنیم. دیدگاه کلی این است که وردپرس یک ابزار وبلاگ نویسی ساده است، با این حال، بسیار بیشتر از این می باشد.

با توجه به رایگان بودن وهمچنین متن باز بودن وردپرس، این امکان برای تمامی کاربران فراهم است تا با هر میزان توانایی که دارند بتوانند سایت خود را متناسب با سلیقه خود ویرایش نمایند. همچنین این سیستم مدیریت محتوا دارای هزاران افزونه رایگان، قالب، ویجت ها و ابزارهای دیگر است که به شما در سفارشی سازی سایت کمک می کند. تمامی این ویژگی ‌ها به شما این امکان را می ‌دهند تا هر نوع وب ‌سایتی را که می خواهید، به سادگی ایجاد کنید. از وبلاگ ‌های ساده گرفته تا وب‌سایت ‌های شخصی یا فروشگاهی و… در واقع شما می توانید هر وب سایتی را با این پلتفرم طراحی کنید.

یکی دیگر از عواملی که باعث محبوبیت وردپرس شده است، رایگان بودن آن می باشد. همچنین وردپرس از تمامی پلتفرم های میزبانی با PHP و MySQL به خوبی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این CMS به طور مداوم با نسخه های جدید به روز می شود که امنیت را بهبود می بخشد، شامل ویژگی های جدید و بهبود عملکرد کلی می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت و طراحی سایت با وردپرس در کمتر از ۲ ساعت بدون برنامه نویسی و رایگان

چگونه از وردپرس استفاده کنیم ؟

تا اینجای مطلب شما را تعریف وردپرس و اینکه چرا وردپرس آنقدر درمیان کاربران محبوب شده است، توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که کار با وردپرس را از کجا شروع کنیم ؟ برای پاسخ به این سوال کافیست ادامه مطلب را به صورت کامل مشاهده کنید تا شما را با آموزش کامل شروع کار با وردپرس آشنا کنیم.

آموزش شروع کار با وردپرس برای کاربران تازه کار

1- خرید دامنه و هاست | آموزش کار با وردپرس فارسی 

اولین قدم برای کار با وردپرس ، خرید دامنه و هاست می باشد. در واقع دامنه همان نام وب سایت شما محسوب می شود. به عنوان مثال نام دامنه سایت ما wpnovin.com می باشد. هاست هم فضای میزبانیست که تمامی اطلاعات وب سایت شما روی آن ذخیره و به کاربران نمایش داده می شود. بدون هاست و دامنه شما قادر نخواهید بود که یک سایت راه اندازی کنید. اگر شما با نحوه خرید دامنه و هاست آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می کنم که حتماً آموزش های زیر را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت دامنه ir + آموزش ساخت شناسه ایرنیک

بیشتر بخوانید: هاست چیست؟ انواع هاست کدامند؟

2- نصب وردپرس | آموزش رایگان کار با وردپرس فارسی 

برای آغاز کار با وردپرس ، شما باید وردپرس را روی هاست نصب کنید. ما قبلاً در خصوص نصب وردپرس آموزشی برای شما آماده کرده ایم که می توانید از طریق لینک های زیر آنها را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب وردپرس در هاست سی پنل

بیشتر بخوانید: آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

3- پیشمایش در پیشخوان وردپرس | چگونه از وردپرس استفاده کنیم 

پس از اینکه وردپرس را به خوبی نصب کردید، می توانید وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سفارشی سازی سایت را شروع کنید. ساده ترین راه برای ورود به وردپرس این است که wp-admin را در انتهای آدرس وب سایت خود به صورت زیر اضافه کنید، چیزی همانند آدرس زیر:

http://www.yourdomain.com/wp-admin

فقط فراموش نکنید که به جای “yourdomain.com” نام دامنه خود را وارد کنید.

پس از آن وارد صفحه ای همانند زیر می شوید که شما باید نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به پیشخوان وارد کنید. (این اطلاعات را شما در هنگام نصب وردپرس وارد کرده اید).

آموزش رایگان کار با وردپرس فارسی

پس از ورود به سیستم، با یک داشبورد حرفه ای همراه با گزینه های مختلف مواجه می شوید. در ابتدا شما یک نمای کلی از کل وب سایت خود را مشاهده می کنید که شامل 3 بخش اصلی زیر می باشد:

چگونه از وردپرس استفاده کنیم

1: در این قسمت که نوار ابزار محسوب می شود که در بالاترین صفحه سایت قرار دارد، به مهم ترین و متداول ترین بخش های سایت لینک داده است. در واقع در این قسمت شما می توانید اعلان های مختلفی را مشاهده کنید.

2: در این بخش که مهم ترین بخش سایت محسوب می شود، گزینه هایی را مشاهده می کنید که می توانید به کمک آنها سایت خود را سفارشی کنید. به عنوان مثال: در قسمت برگه ها می توانید انواع برگه ایجاد کنید و…

3: در این بخش شما یک نمای کلی از وب سایتتان را مشاهده می کنید که می توانید آنها را به دلخواه خود حذف و یا اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب ووکامرس در وردپرس

4- انتشار محتوا |کار با وردپرس را از کجا شروع کنیم

بعد از سفارشی سازی سایت، نوبت به انتشار محتوا می رسد. محتوا به شما کمک می کند تا ترافیک و رتبه سایتتان را در نتایج جستجوگر افزایش دهید. برای انجام اینکار، از بخش “نوشته ها” روی گزینه “افزودن نوشته” کلیک کنید. سپس با صفحه ای همانند تصویر زیر مواجه می شوید که می توانید نوشته خود را به دلخواه وارد کنید.

کار با وردپرس را از کجا شروع کنیم

در ابتدا باید یک عنوان برای نوشته خود وارد کنید. سپس باید محتوای خود را وارد نمائید. همچنین شما می توانید به کمک افزونه های صفحه ساز قدرتمند مانند: ویژوال کامپوزر و المنتور صفحه خود را به دلخواه سفارشی سازی نمائید.

بیشتر بخوانید: چطور قالب وردپرس را فارسی کنیم؟

5- نصب افزونه وردپرس | آموزش کار با وردپرس فارسی 

یکی از بهترین ویژگی های وردپرس، ارائه انواع افزونه ها می باشد. در واقع افزونه به شما کمک می کند تا ویژگی ها و قابلیت های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید. هم اکنون هزاران افزونه به صورت رایگان و پولی ارائه شده که می توانید به دلخواه خود از آنها در سایتتان استفاده کنید. همچنین اگر با طریقه نصب افزونه آشنایی ندارید، می توانید آموزش نصب افزونه وردپرس را از این لینک مشاهده کنید.

6- سفارشی سازی قالب وردپرس

بعد از نصب افزونه های لازم و قالب وردپرس، اکنون نوبت به سفارشی سازی صفحات سایت می باشد. یکی از مهم ترین صفحاتی که شما باید بیشتر روی آن وقت بگذارید، صفحه اصلی وب سایت می باشد. در واقع صفحه اصلی یکی از پربازدیدترین صفحات هر نوع وب سایتی می باشد. شما می توانید به کمک افزونه های صفحه ساز، صفحه اصلی وب سایت خود را متناسب با سلیقه خود طراحی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی هاست رایگان برای تمرین وردپرس

سوالات متداول

آیا برای یادگیری آموزش وردپرس پیشنیاز خاصی مورد نیاز است؟

خیر. وردپرس علی رقم امکانات زیادی که دارد، دارای رابط کاربری بسیار ساده ای هم می باشد که هر کسی با هر میزان توانایی که دارد می تواند بدون نیاز به دانش کدنویسی هرنوع وب سایتی را طراحی کند.

برای طراحی سایت با وردپرس از کجا شروع کنیم؟

برای شروع کار با وردپرس، اولین قدم خرید دامنه و هاست می باشد. پس از آن شما باید آخرین نسخه وردپرس را از سایت اصلی آن دانلود کرده و در هاست خود نصب کنید. سپس می توانید با ورود به پیشخوان وردپرس، سایتتان را به دلخواه سفارشی نمائید.

بیشتر بخوانید: برای یادگیری وردپرس از کجا شروع کنیم؟ نقطه آغاز آموزش وردپرس

جمع بندی: کار با وردپرس را چگونه شروع کنیم ؟

کار با وردپرس اصلاً کار سختی نیست و شما می توانید در کمترین زمان ممکن یک سایت حرفه ای برای خود ایجاد کنید. ما در این مطلب شما را با چگونگی شروع کار با وردپرس آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: hostinger

درباره نویسنده



میلاد انوش
( عضو از 3 سال قبل )
  • 900 نوشته
  • 0 دیدگاه
  • 1 محصول
  • 0 دوره آموزشی

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه

چند نکته قبل از ارسال دیدگاه :
  • تمامی دیدگاه ها قبل از انتشار عمومی توسط کارشناسان سایت بررسی خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند تایید نخواهند شد.
  • آدرس سایت ، مشخصات مدیریت و... در متن دیدگاه حذف خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که به زبان انگلیسی باشند تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه هایی که حاوی توهین ، تهدید یا... باشند تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



آموزش راه اندازی سایت مزایده مانند eBay با وردپرس

2513
0
آیا میخواهید سایت مزایده مانند eBay داشته باشید؟ یک سایت مزایده به کاربران اجازه می دهد تا برای خرید محصولات پیشنهاداتی را ارائه کنند. این به شما اجازه ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

نحوه نمایش بلوک های تبلیغاتی در پست های خاص در وردپرس

1357
0
آیا می خواهید بلوک های تبلیغاتی در پست های خاص وردپرس خود نمایش دهید؟ استفاده از این بخش به شما اجازه می دهد زمانی که کاربران شما با ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش نحوه رمزگذاری فایل های PHP

258
0
احتمالا برایتان پیش‌آمده که بخواهید اسکریپت یا پروژه اصلیتان را به صورت امن و محافظت شده در اختیار کاربران قرار دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام اینکار ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

تفاوت وردپرس با asp net چیست؟ کدام بهتر است؟

402
0
اولین چالش برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، انتخاب بهترین روش برای طراحی وب سایت می باشد. در واقع به دلیل روش های مختلف طراحی سایت، شما ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

چگونه محصولات ناموجود را در انتهای صفحه فروشگاه نمایش دهیم؟

1740
0
اگر شما از فروشگاه ساز ووکامرس در سایت خود استفاده می کنید، این امکان برای شما فراهم است تا بدون نیاز به هیچ مهارتی روی موجودی انبار محصولات ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش تنظیمات خواندن در وردپرس

1720
0
یکی از مهم ترین و کاربردی ترین بخش های سیستم مدیریت محتوای وردپرس، بخش تنظیمات آن می باشد. وردپرس یک پلتفرم بسیار قابل تنظیم است و سفارشی سازی ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش جامع سئو کردن حرفه ای ویدئو های سایت در وردپرس

1515
0
وقتیکه مشتری از شما میخواهد که امکان عرضه و ارائه ویدئو را برای وی فراهم کنید، سایت وردپرسی که ایجاد کرده اید میبایست پاسخگوی نیاز وی باشد. برای ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا

71
0
استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا به گونه‌ای دیده می‌شوند که انگار معنی و مفهوم هریک از آنها با هم یکسان است در صورتی که این دو کاملاً با ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

دسته بندی مطالب

محصولات حرفه ای

جستجو کنید…

همکار ما شوید

اگر دوست دارید در زمینه آموزش ، افزونه ، قالب وردپرس و ووکامرس ، آموزش سئو و… مقالات آموزشی خود را در نوین وردپرس منتشر کنید میتوانید به عنوان نویسنده در نوین وردپرس فعالیت کنید.

  • تولید کننده فیلم آموزشی کار با محصولات
  • نویسندگی و ارسال مطالب آموزشی
  • تولید کننده دورهای آموزشی برنامه نویسی
  • فارسی سازی و ترجمه انواع قالب
  • و هر آنچه که توانایی دارید...
  • فهرست مطالب