خطای ۴۰۳ وردپرس چیست؟ آموزش نحوه رفع خطای 403 forbidden در وردپرس

ضعیفمتوسطخوببسیار خوبعالی
( 1 رای , میانگین : 5,00 از 5)
بارگذاری...

همانطور که می دانید وردپرس یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوای سایت ساز جهان است که با کمک آن می توانید هرنوع وب سایتی را طراحی کنید. علی رقم قدرتمند بودن وردپرس، اما این پلتفرم خالی از اشکال نیست و دارای خطاهای مختلفی از جمله خطای 403 می باشد. حال شاید سوال کنید خطای 403 چیست ؟ در واقع؛ ارور 403 یکی از خطاهای پیچیده و گیج کننده برای مبتدیان و حتی حرفه ای ها می باشد، زیرا دلیل رخ دادن این خطا را به شما نشان نمی دهد. این خطا مانع از ورود شما به سایت و همچنین مشاهده صفحات سایت می شود. بنابراین باید خیلی سریع آن را رفع کنید تا مشکلی برای سئوی سایت شما رخ ندهد. ما در این مطلب قصد داریم خطا 403 وردپرس چیست و نحوه رفع خطای 403 forbidden وردپرس را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

ارور 403 در وردپرس چیست ؟

به طور کلی، این خطا نشان دهنده این است که سرور شما اجازه دسترسی به صفحه خاصی از سایت را به شما نمی دهد و شما نمی توانید آن صفحه را مشاهده کنید، به همین دلیل است که شما با این خطا روبه رو می شوید. خطای 403 در وردپرس در اکثر مواقع هنگام ورود به پیشخوان وردپرس یا زمانی که از صفحه خاصی در سایت خود بازدید می کنید، رخ می دهد. همچنین ممکن است در هنگام نصب وردپرس با این خطا روبه رو شوید. همچنین این خطا دارای پیغام های مختلفی است که ممکن است در مرورگرها و دستگاه های مختلف به شکل متفاوت نمایش داده شود، برخی از این پیغام ها عبارت است از:

  • 403 Forbidden
  • Forbidden
  • You are not authorized to view this page
  • It appears you don’t have permission to access this page
  • و…

بیشتر بخوانید: خطای تغییر مسیر در وردپرس + 5 روش برای رفع خطاهای redirection

آموزش حل خطای 403 در وردپرس

روش های مختلفی برای رفع این خطا وجود دارد که در ادامه مطلب سعی می کنیم آنها را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی رفع خطای 403 در وردپرس آشنا کنیم.

نکته: قبل از هرگونه اقدامی این نکته را فراموش نکنید که از تمامی اطلاعات وب سایتتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا ممکن است در هنگام رفع خطا مشکلاتی برای سایت شما پیش آید، به همین منظور اگر یک نسخه پشتیبان داشته باشید می توانید به سادگی سایت خود را به حالت اولیه برگردانید.

  1. مجوزهای فایل را تغییر دهید
  2. افزونه های خود را موقتاً غیرفعال کنید
  3. فایل htaccess را حذف و بازیابی کنید
  4. غیرفعال سازی cdn

در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این روش ها در اختیار شما قرار می دهیم. امیدوارم تا انتهای این آموزش مارو همراهی کنید.

 بیشتر بخوانید: رفع مشکل ارور (خطای) 404 در وردپرس + بهترین افزونه های ارور 404

1- مجوزهای فایل را تغییر دهید |خطای 403 چیست

هر فایل وردپرس در سرور سایت شما دارای مجوزهای خاصی می باشد. این مجوزها کنترل می کند که چه کسی می تواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد و آن را تغییر دهد. حال اگر فایل های شما دارای مجوزهای نادرستی باشد، سرور شما از دسترسی شما به آنها جلوگیری می کند. برای بررسی مجوزهای فایل می توانید به سادگی از طریق کنترل پنل هاست خود اقدام کنید.

برای انجام اینکار، در ابتدا وارد بخش تنظیمات هاست خود شوید و سپس دامنه خود را پیدا کرده و Manage را انتخاب کنید.

خطای 403 چیست

سپس صفحه ای برای شما باز می شود که باید از بخش ” Manage Files” روی تب ” Details” کلیک کنید.

خطا 403 وردپرس چیست

پس از آن دوباره وارد فایل منیجر هاست خود شوید. سپس وارد دامنه مورد نظر خود شوید. حال شما باید به پوشه روت سایت خود یعنی همان public_html مراجعه نمائید. پس از پیدا کردن پوشه، همانند تصویر زیر روی آن راست کلیک کرده و گزینه File Attributes را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش رفع خطای Mixed content وردپرس و رفع مشکل زرد شدن SSL 

ارور 403 در وردپرس چیست

سپس یک پنجره پاپ آپ به شما نمایش داده می شود که کافیست در بخش “Numeric” عدد 755 یا 750 را وارد کنید. پس از آن باید تیک های گزینه های “Recurse into subdirectories” و “Apply to Directories only” را بزنید و در نهایت روی اوکی کلیک کنید.

نحوه رفع خطای 403 forbidden وردپرس

پس از آن شما باید همین فرانید را مجدداً با یک تغییر کوچک انجام دهید. دوباره روی پوشه public_html راست کلیک کرده و گزینه File Attributes را انتخاب کنید. این بار بخش “Numeric” را روی عدد 644 قرار دهید. پس از آن باید تیک های گزینه های “Recurse into subdirectories” و “Apply to Directories only” را بزنید و در نهایت روی اوکی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش رفع خطای اتصال پایگاه داده به وردپرس

آموزش حل خطای 403 در وردپرس

توجه داشته باشید که فایل wp-config.php شما به مقدار عددی متفاوتی نسبت به مقادیر ذکر شده در بالا نیاز دارد. این مقدار منحصر به فرد از دسترسی سایر کاربران روی سرورهای شما به فایل جلوگیری می کند. بنابراین، شما باید به صورت دستی مجوز فایل آن را تغییر دهید. برای تغییر این فایل، پوشه wp-config.php را پیدا و روی آن راست کلیک کنید و سپس گزینه File permissions را انتخاب نمائید. بعد از آن شما باید کادر numeric را روی عدد 440 قرار دهید و در نهایت اوکی را بزنید.

خطای 403 در وردپرس

پس از انجام اینکار، وارد وب سایت خود شوید و مشاهده کنید که آیا خطای 403 در وردپر برایب شما رفع شده یا خیر؟ اگر رفع نشده بود می توانید از مراحل دیگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 5 روش برای رفع خطای 401 در وردپرس و ارور 401 unauthorized 

2- افزونه های خود را موقتاً غیرفعال کنید | خطا 403 وردپرس چیست

در بیشتر مواقع افزونه ها باعث می شود تا یک سایت به درستی کار نکند و با انواع خطاها مواجه شود. به عنوان مثال ممکن است یک افزونه در سایت شما دارای کدنویسی ضعیف باشد یا با سایر افزونه ها سازگاری نداشته باشد. ساده ترین روش برای اینکه متوجه شوید که افزونه عامل به وجود آورنده این خطا شده یا خیر، غیرفعال کردن موقت تمامی افزونه های سایت می باشد. به دلیل اینکه شما نمی توانید به پیشخوان وردپرس خود مراجعه کنید، بنابراین اینکار را باید از طریق هاست انجام دهید.

برای انجام اینکار، در ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس به پوشه روت سایت خود یا همان public_html مراجعه نمائید. پس از آن وارد پوشه wp-content شوید. حال در این پوشه، یک پوشه به نام plugins وجود دارد که تمامی افزونه های شما در آن نصب شده است. حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی پوشه plugins راست کلیک کنید و سپسگزینه Rename را بزنید. حال باید نام پوشه افزونه ها را به یک نام دلخواه دیگر تغییر دهید. با اینکار به صورت خودکار تمامی افزونه های سایت شما غیرفعال می شود.

خطا 403 وردپرس

حال کافیست به سایت خود مراجعه کنید و مشاهده کنید که آیا خطای 403 در وردپرس رفع شده یا خیر؟ اگر رفع شده باشد این نشان می دهد که دلیل خطا وجود یک افزونه مخرب بوده است، بنابراین شما باید از طریق پیشخوان وردپرس خود یکی یکی افزونه ها را فعال کنید تا متوجه شودی که کدام افزونه مخرب است و در نهایت آن افزونه را حذف کنید.

 بیشتر بخوانید: نحوه رفع خطای مشکل ریدایرکت های زیاد در وردپرس

3- فایل htaccess را حذف و بازیابی کنید | نحوه رفع خطای 403 forbidden وردپرس

یکی دیگر از روش های نحوه حل ارور 403 در وردپرس ، حذف و بازیابی فایل htaccess می باشد. یک فایل htaccess مخرب می تواند باعث بروز انواع خطا به خصوص خطای 403 شود. در واقع؛ این فایل در ریشه سایت شما قرار دارد و با سرور شما ارتباط مستقیم برقرار می کند.

برای رفع این مشکل، در ابتدا وارد هاست خود شوید و سپس به پوشه روت سایت خود مراجعه کنید. حال باید فایل htaccess را پیدا نمائید. پس از پیدا کردن فایل روی آن راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

خطای 403 forbidden وردپرس

پس از حذف فایل، کافیست وارد وب سایت وردپرس خود شوید و مشاهده کنید که آیا خطای 403 Forbidden برای شما رفع شده یا خیر؛ اگر مشکل رفع شده بود این یعنی فایل htaccess سایت شما با مشکل مواجه است. بنابراین باید یک فایل htaccess جدید ایجاد کنید. برای انجام اینکار، وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و از بخش “تنظیمات” روی گزینه “پیوندهای یکتا” کلیک نمائید. سپس بدون اینکه چیزی را تغییر دهید صفحه را به سمت پایین اسکرول نمائید و در نهایت روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

4- غیرفعال سازی cdn | آموزش حل خطای 403 در وردپرس

اگر در سایت خود از CDN یا همان شبکه توزیع محتوا استفاده می کنید، ممکن است این موضوع باعث شده باشد که شما با خطا 403 وردپرس مواجه شده باشید. برای اینکه ببینید آیا CDN شما دلیل این خطا است، باید آن را موقتاً غیرفعال کنید. شما می توانید این کار را با وارد شدن به حساب میزبانی خود و مکان یابی تنظیمات CDN خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ساخت صفحه 404 در وردپرس به صورت سفارشی | چگونه صفحه 404 دلخواه خود را بسازیم؟

سوالات متداول

دلیل اصلی بروز خطای 403 در سایت برای چی است؟

به طور کلی؛ خطای 403 نشان دهنده ممنوع بودن می باشد. این خطا نشان دهنده این است که سرور شما اجازه دسترسی به صفحه خاصی از سایت را به شما نمی دهد و شما نمی توانید آن صفحه را مشاهده کنید. بنابراین با خطای 403 مواجه می شوید.

نحوه رفع خطای 403 هنگام نصب افزونه ؟

یکی از روش های رفع خطای 403، غیرفعال سازی موقت افزونه ها می باشد. برخی از افزونه ها به دلیل کدنویسی نادرستی که دارند ممکن است باعث شوند تا با انواع خطا به خصوص ارور 403 روبه رو شوید. ساده ترین روش برای حل این مشکل این است که تمامی افزونه های سایت خود را به صورت موقت غیرفعال کنید تا متوجه شوید که آیا افزونه باعث رخ دادن این خطا شده است یا خیر؟

بیشتر بخوانید: علت خطای پایگاه داده در وردپرس چیست؟ | راه های رفع خطا در اتصال به دیتابیس وردپرس

جمع بندی: کد خطای 403 در وردپرس چیست ؟

خطای فوربیدن 403 چیست ؟ این خطا نشان دهنده این است که سرور شما اجازه دسترسی به صفحه خاصی را به شما نمی دهد و شما نمی توانید آن صفحه را مشاهده کنید. این خطا مانع از ورود شما به سایت و همچنین مشاهده صفحات سایت می شود. بنابراین باید خیلی سریع آن را رفع کنید تا مشکلی برای سئوی سایت شما رخ ندهد. ما در این مطلب آموزش رفع خطای 403 در سایت های وردپرسی را با استفاده از روش های مختلف در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: dreamhost

درباره نویسنده



میلاد انوش
( عضو از 3 سال قبل )
  • 900 نوشته
  • 0 دیدگاه
  • 1 محصول
  • 0 دوره آموزشی

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه

چند نکته قبل از ارسال دیدگاه :
  • تمامی دیدگاه ها قبل از انتشار عمومی توسط کارشناسان سایت بررسی خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند تایید نخواهند شد.
  • آدرس سایت ، مشخصات مدیریت و... در متن دیدگاه حذف خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که به زبان انگلیسی باشند تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه هایی که حاوی توهین ، تهدید یا... باشند تایید نخواهند شد.

مطالب مرتبط



نحوه ویرایش تصاویر با استفاده از ویرایشگر تصویر وردپرس

2906
0
نوشته های نوشته شده در وردپرس اغلب شامل چندین تصویر است که ارزش محتوا را افزایش می دهد. بدست آوردن، پردازش و اضافه کردن این تصاویر به پست ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش ایجاد دسته بندی مطالب، مقالات و نوشته ها در وردپرس

1181
0
وردپرس به شما کمک می کند تا مطالب و نوشته های های خود را سازماندهی کنید. استفاده صحیح از قابلیت دسته بندی در وردپرس، امری ضروری برای تمام ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش استفاده از محتوای ارسالی توسط کاربران برای توسعه کسب و کار

1251
0
آیا میدانستید که مطالبی که توسط کاربرانتان نوشته می شود میتواند کمک شایانی به کسب و کار شما بکند؟ مطالب کاربران هم معتبر است و هم مرتبط به ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

راهنمای انتخاب قالب فروشگاهی مناسب و خوب برای وردپرس

1137
0
راه اندازی یک فروشگاه آنلاین با وردپرس کار بسیار ساده ای است، زیرا وردپرس انواع قالب های فروشگاهی را ارائه می دهد که می توانید از میان آنها ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

پست مهمان چیست و چطور پست مهمان خوب بنویسیم؟

526
0
یکی از بهترین شیوه های بهینه سازی سئوی سایت، ارسال پست مهمان می باشد. همانطور که می دانید تولید محتوا یا همان وبلاگ نویسی در سایت باعث می ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش مبانی سئو به روش نوین وردپرس – قسمت اول

1262
0
بهبود سئوی وردپرس عامل مهمی برای افزایش ترافیک سایت شما می باشد . متاسفانه با اموزش های مختلفی که در سایت های گوناگون قرار داده می شود کاربران ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش افزودن فونت فارسی به پنل مدیریت وردپرس

132
0
یکی از مهمترین قسمت‌های راه اندازی هر نوع وب سایت آنلاینی، اضافه کردن فونت فارسی می‌باشد. استفاده از فونت مناسب نه تنها می‌تواند ساختار یک وب سایت را ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

Cross Sell چیست و راه اندازی Cross Sell در ووکامرس

363
0
آیا قصد دارید فروش خود را افزایش دهید؟ برای رسیدن به فروش های بیشتر در فروشگاه انلاین تکنیک های بازاریابی مختلفی وجود دارد که علاوه بر اینکه می ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

دسته بندی مطالب

محصولات حرفه ای

جستجو کنید…

همکار ما شوید

اگر دوست دارید در زمینه آموزش ، افزونه ، قالب وردپرس و ووکامرس ، آموزش سئو و… مقالات آموزشی خود را در نوین وردپرس منتشر کنید میتوانید به عنوان نویسنده در نوین وردپرس فعالیت کنید.

  • تولید کننده فیلم آموزشی کار با محصولات
  • نویسندگی و ارسال مطالب آموزشی
  • تولید کننده دورهای آموزشی برنامه نویسی
  • فارسی سازی و ترجمه انواع قالب
  • و هر آنچه که توانایی دارید...
  • فهرست مطالب