ساخت نقشه سایت (سایت مپ) برای وردپرس + بهترین افزونه های Sitemap

ضعیفمتوسطخوببسیار خوبعالی
( 1 رای , میانگین : 5,00 از 5)
بارگذاری...

یکی از مهم ترین تکنیک های بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر، ساخت نقشه سایت در وردپرس می باشد. با ایجاد نقشه سایت در وردپرس می توانید سایت خود را به شکلی بهتر به موتورهای جستجوگر معرفی کنید که این موضوع باعث جذب ترافیک و بهبود سئوی سایت شما می شود. به دلیل اهمیت این موضوع، ما در این مطلب قصد داریم آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس و همچنین بهترین افزونه ساخت سایت مپ را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

ساخت نقشه سایت (سایت مپ) برای وردپرس

بیشتر بخوانید: 6 مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی

نحوه ساخت Sitemap در وردپرس

یکی از ساده ترین روش ها برای ساخت نقشه سایت در وردپرس ، استفاده از افزونه می باشد. افزونه های مختلفی در این خصوص ارائه شده که در ادامه مطلب بهترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. اما از میان افزونه های مختلف، بی تردید افزونه یوآست سئو می تواند بهترین باشد. افزونه Yoast یکی از محبوب ترین افزونه های سئو برای وردپرس می باشد که قابلیت های بهینه سازی مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از این قابلیت ها، ایجاد نقشه سایت می باشد.

برای استفاده از این افزونه، در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “افزونه ها” روی گزینه “افزودن” کلیک نمائید. پس از آن عبارت “Yoast” را در باکس بالای صفحه سرچ کنید. پس از پیدا شدن افزونه آن را نصب و فعال نمائید.

بهترین افزونه ساخت سایت مپ

پس از فعال شدن افزونه، از بخش “سئو” روی گزینه “عمومی” کلیک کنید.

بهترین افزونه ساخت سایت مپ - افزونه ساخت نقشه سایت

سپس به تب “ویژگی ها” مراجعه کنید. حال صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و پس از آن کافیست گزینه “نقشه های XML سایت” را فعال نمائید.

بیشتر بخوانید: بهترین قالب های آرایشگاه زنانه و مردانه برای وردپرس

پلاگین ساخت سایت مپ در وردپرس

در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

در مرحله بعدی برای اینکه متوجه شوید که آیا این افزونه نقشه سایت را در سایت شما فعال کرده است، کافیست روی آیکون “علامت سوال” در کنار گزینه  “نقشه های XML سایت” کلیک کنید. حال یک لینک در اختیار شما قرار داده می شود که باید روی آن کلیک کنید. اگر شما به درستی نقشه سایت را ایجاد کرده باشید، می توانید نقشه سایت خود را به صورت زنده مشاهده نمائید.

پلاگین ساخت سایت مپ در وردپرس

به همین سادگی شوا توانستید نقشه سایت خود را فعال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های تماس با ما وردپرس | 9 پلاگین ارتباط با ما پیشرفته

بهترین افزونه ساخت سایت مپ

همانطور که اشاره شد، ساده ترین روش برای ساخت Sitemap در وردپرس ، استفاده از یک افزونه ساخت نقشه سایت می باشد. افزونه های مختلفی در این خصوص ارائه شده که در ادامه مطلب سعی می کنیم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

1- افزونه ساخت نقشه سایت All in One SEO

افزونه All in One SEO جزء بهترین افزونه نقشه سایت وردپرس محسوب می شود که با استفاده از آن می توانید سئوی سایت خود را بهینه کنید. تا اکنون بیش از 2 میلیون کاربر از این افزونه برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کرده اند. این افزونه قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد که یکی از آنها ایجاد نقشه سایت می باشد. شما می توانید به صورت خودکار یک نقشه سایت سفارشی ایجاد کرده و آن را به موتورهای جستجوگر محبوب مانند گوگل ، بینگ ، یاهو و …ارسال کنید. ماژول نقشه سایت این افزونه بسیار انعطاف پذیر می باشد و نیازی به هیچ گونه کدنویسی ندارد. این امکان را به شما می دهد تا انواع پست ها و طبقه بندی ها را در صورت نیاز خود درج و یا حذف کنید. همچنین می توانید صفحات برتر خود را در اولویت قرار دهید تا مطمئن شوید که آنها خزنده و ایندکس شده اند.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است؟ 

2- پلاگین ساخت سایت مپ در وردپرس Yoast SEO

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردم، افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو است که علاوه بر ویژگی های بهینه سازی مختلف، به شما این امکان را می دهد تا برای سایت خود نقشه ایجاد کنید. پس از فعال کردن ویژگی سایت مپ، این افزونه یک نقشه سایت XML حاوی پیوندهایی به محتوای وب سایت شما تولید می کند. این پلاگین دارای دونسخه رایگان و پولی می باشد، نسخه رایگان به شما این امکان را می دهد تا برای پست ها ، صفحات و رسانه های خود نقشه سایت ایجاد کنید، حال اگر می خواهید ویژگی های بیشتری در اختیار داشته باشید باید از نسخه پولی آن استفاده نمائید.

آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس - ساخت Sitemap در وردپرس

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های وردپرس در سال ۲۰۲۲ ضروری برای وبسایت‌های حرفه ای

3- افزونه ساخت نقشه سایت Google XML Sitemaps

یکی دیگر از بهترین افزونه ساخت سایت مپ ، افزونه Google XML Sitemaps می باشد که دارای بیش از 1 میلیون نصب فعال می باشد و هم اکنون جزء افزونه های محبوب ایجاد نقشه سایت محسوب می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این افزونه نقشه سایت های XML و HTML را ایجاد می کند که به صفحات و پست های شما کمک می کند تا توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر فهرست بندی شوند. همچنین این پلاگین از انواع پست های وردپرس، از جمله پست های عمومی یا هر نوع پست سفارشی پشتیبانی می کند و امکان سفارشی سازی اساسی و پیشرفته را در منوی تنظیمات خود فراهم می کند.

آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس - ساخت Sitemap در وردپرس

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه ساخت فرم چند مرحله ای در وردپرس | چگونه فرم استخدام چند مرحله ای حرفه ای بسازیم؟

4- افزونه ساخت نقشه سایت All in One SEO Pack

افزونه All in One SEO Pack یکی دیگر از افزونه های سئو سایت وردپرس می باشد که به صورت رایگان ارائه شده و ویژگی های مختلفی را به همراه دارد. می توانید افزونه را برای برنامه ریزی به روزرسانی ها تنظیم کنید و به موتورهای جستجوگر مختلف مانند گوگل و بینگ در مورد پست های جدید خود اطلاع دهید و انواع پست و طبقه بندی را در هر نیاز خود حذف نمائید. همچنین این پلاگین گزینه های پیشرفته دیگری را مانند فشرده سازی نقشه سایت یا ایجاد یک نقشه سایت تصویر در اختیار شما قرار می دهد.

آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس - ساخت Sitemap در وردپرس

پیشنهاد خرید: افزونه All in One SEO Pack Pro | سئو پیشرفته سایت ها با افزونه آل این وان سئو پک پرو

5- آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس با افزونه Jetpack

افزونه Jetpack یک افزونه قدرتمند وردپرس می باشد که قابلیت های مختلفی مانند بهبود امنیت، عملکرد و سئو را در اختیار شما قرار می دهد. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا به سادگی یک نقشه کلی با صفحات عمومی، یک نقشه سایت تصویر، یک نقشه سایت ویدیویی و یک نقشه سایت خبری برای سایت خود ایجاد کنید.

بهترین افزونه ساخت سایت مپ

بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین افزونه های ایمیل وردپرس

سوالات متداول

چرا به sitemap نیاز دارید؟ کاربرد نقشه سایت چیسست؟

نقشه سایت لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت شما را فهرست بندی و آنها را در اختیار موتورهای جستجوگر قرار می دهد تا آنها بتوانند سایت شما را سریع تر ایندکس کنند که همین موضوع به افزایش ترافیک و فروش سایت شما کمک می کند.

هدف اصلی از ساخت سایت مپ جیست؟

هدف اصلی ساخت سایت مپ، معرفی محتوای سایت به گوگل برای گرفتن یک رتبه بهتر در نتایج می باشد.

چگونه موتورهای جستجو را از sitemap مطلع کنیم؟

بهترین روش برای مطلع کردن موتورهای جستجوگر مانند گوگل، استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول می باشد.

آیا ساخت سایت مپ بر سئو سایت تاثیری دارد؟

بله. ساخت نقشه سایت در وردپرس؛ نه تنها باعث بهینه سازی سئو سایت می شود، بلکه به افزایش ترافیک و میزان فروش شما هم کمک می کند.

بیشتر بخوانید: 13 بهترین سایت های وبلاگ وردپرسی در جهان

جمع بندی: چگونه در وردپرس سایت مپ بسازیم؟

به طور کلی؛ سایت مپ تمامی فایل های وب سایت شما را با فرمت XML فهرست بندی می کند تا موتورهای جستجوگر بتوانند راحت تر و سریع تر محتوای جدید سایت شما را پیدا و ایندکس نمایند. با ایجاد نقشه سایت در وردپرس می توانید تمامی محتواهای خود را در سریع ترین زمان ممکن به گوگل معرفی کنید تا محتوای شما در رتبه بندی های گوگل قرار بگیرد. ما در این مطلب آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس و همچنین بهترین افزونه ساخت سایت مپ را به شما معرفی کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: hubspot

آموزش کار با افزونه All in One SEO Pack

آموزش نحوه اضافه کردن نقشه های گوگل در وردپرس

بهترین افزونه های نقشه گوگل (Google Maps) برای وردپرس

افزونه Google Maps | نمایش حرفه ای نقشه گوگل در وردپرس

درباره نویسنده



میلاد انوش
( عضو از 3 سال قبل )
  • 900 نوشته
  • 0 دیدگاه
  • 1 محصول
  • 0 دوره آموزشی

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه

چند نکته قبل از ارسال دیدگاه :
  • تمامی دیدگاه ها قبل از انتشار عمومی توسط کارشناسان سایت بررسی خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند تایید نخواهند شد.
  • آدرس سایت ، مشخصات مدیریت و... در متن دیدگاه حذف خواهند شد.
  • دیدگاه هایی که به زبان انگلیسی باشند تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه هایی که حاوی توهین ، تهدید یا... باشند تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



آموزش افزودن دکمه بازگشت به بالا وردپرس

1594
0
احتمالاً برایتان پیش آمده است که وقتی وارد یک وب سایت می شوید و یک مطلب را تا انتها مشاهده می کنید، در آخر برای اینکه راحت تر ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

چگونه وردپرس را ریست کنیم؟ آموزش ریست کردن سایت وردپرسی به تنظیمات حالت پیش فرض

1663
0
چطور وردپرس را ریست کنیم؟ این سوالی است که ممکن است در ذهن بسیاری از شماها باشد. به عنوان مدیر سایت، ممکن است با شرایطی مواجه شوید که ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

نحوه ایجاد دکمه در وردپرس با استفاده از 3 روش مختلف

4783
0
آیا قصد دارید در سایت خود انواع دکمه ایجاد کنید؟ به طور کلی؛ دکمه ها یکی از بهترین روش ها برای افزایش نرخ تبدیل می باشند. با استفاده ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

آموزش نحوه نمایش توضیحات دسته بندی در وردپرس

2344
0
آیا قصد دارید برای دسته بندی های سایت خود یک توضیح بنویسید و سپس آن را به کاربران نمایش دهید؟ همانطور که می دانید؛ دسته بندی ها به ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

وردپرس یا صفحه ایستا HTML – کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟

2128
0
آیا میخواهید سایت مربوط به کسب و کار خود را راه اندازی کنید اما در مورد چگونگی راه اندازی آن مطمئن نیستید؟ شاید برای شما هم این سوال ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

ساخت دکمه های زیبا و فلت با کد های css و html

16068
5
آموزش ساخت دکمه آموزش ساخت دکمه با کد css و html سلام به دنیای وردپرس :) امروز در این آموزش قصد داریم در اختیار شما کد هایی قرار بدهیم که با ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

کمک، سایتم هک شده! چطوری باید مشکل سایت وردپرس خودم را حل کنم

2804
0
هک شدن یکی از ترسناک ترین تجربیاتی است که به عنوان یک مدیر سایت با آن برخورد خواهید کرد. شوربختانه، حتی اگر امنیت سایت خود را تقویت کرده ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

معرفی ماژول های مورد نیاز PHP برای وردپرس

118
0
پی اچ پی یک زبان پویاست که کد را در زمان واقعی کامپایل می کند تا HTML را به عنوان خروجی تولید کند. خروجی به وب سرور ارسال ...
جزییات بیشتر آموزش را بخوانید!

دسته بندی مطالب

محصولات حرفه ای

جستجو کنید…

همکار ما شوید

اگر دوست دارید در زمینه آموزش ، افزونه ، قالب وردپرس و ووکامرس ، آموزش سئو و… مقالات آموزشی خود را در نوین وردپرس منتشر کنید میتوانید به عنوان نویسنده در نوین وردپرس فعالیت کنید.

  • تولید کننده فیلم آموزشی کار با محصولات
  • نویسندگی و ارسال مطالب آموزشی
  • تولید کننده دورهای آموزشی برنامه نویسی
  • فارسی سازی و ترجمه انواع قالب
  • و هر آنچه که توانایی دارید...
  • فهرست مطالب